הגשה עקומה עלולה לעלות לכם ביוקר: הסיפור של משפחת מ'
בעל עגלה טוב, אומר הסיפור רב הלקח, לא יודע לצאת מן הבוץ; הוא פשוט לא נכנס לתוכו. כשמשפחת מ' פנתה ל'אפשרי' בניסיון לקבל קצבה עבור ילדם בן החמש הלומד בגן שפה, בדקנו את הנתונים עבורם.
אמנם הקושי של הילד – בעיית קשב והתנהגות עם אפיונים ספציפיים – לא דורג ברמה גבוהה, אולם גם עבורו יכלו ההורים להזדכות בקצבה מסוימת. בגיל זה במיוחד, נדרש שיתוף פעולה מן המוסד החינוכי, וכאן נתקלנו במחסום בלתי עביר מצד הגננת, שמסיבותיה השמורות עמה הערימה קשיים ולא הסכימה לתת את חלקה. מחוסר ברירה, נסגר התיק בסיכום שניפגש בעתיד, בהבשיל הנתונים…
לצערה של משפחת מ', נפגשנו שוב רק כאשר נתקלה המשפחה בתסבוכת: מתברר כי אצה להם הדרך והם הגישו תביעה בעזרת עסקן-מתנדב, ואמנם זכו בקצבה, אולם כאשר הגישו באותו אופן בקשה לקצבה עבור ילדה אחרת במשפחה – נפתח גם התיק הקודם, התגלה כי האבחונים בו אינם קבילים וכי ההגשה הייתה לא מדויקת בלשון המעטה – והגמלה בוטלה על אתר. למותר לציין שגם תביעתה של האחות נדחתה.
כעת ברור היה לכל כי דרושה עזרת מקצוענים… התיק הועבר לידיהם המסורות של מומחי 'אפשרי', ובאופטימיות זהירה ניתן לומר כי יש סיכוי טוב להפשיר את הקצבה ואת הגישה של ביטוח לאומי למשפחה בכלל. אולם פשוט יותר, קצר יותר ובטוח יותר לא להיכנס לבוץ. "בעיה 'קלה' פירושה לעתים קרובות הגשה 'קשה'" אומרת לנו עובדת 'אפשרי' המטפלת בתסבוכת, "לכל הורה שיקוליו שלו, אבל מדבר אחד אנו מתחננים להימנע: אל תגישו בקשה בעזרת חובבנים! כוונות טובות יכולות לקחת אתכם עמוק לתוך הבוץ… וחבל!"