ניתוח מומחים: הנחיות משרד החינוך לשנת תשפ"ו יוצרות פרצות תקציביות לרשויות המקומיות. מאת: צוות המומחים למימוש זכויות, "אפשרי"
שנת הלימודים תשפ"ו (2025/2026) בעיצומה, ורשויות מקומיות רבות מתמודדות עם גרעונות תקציביים. מניתוח מעמיק של חוזרי מנכ"ל משרד החינוך המעודכנים עולה כי קיימות שתי נקודות תורפה עיקריות שעלולות לשמש רשויות להפחתת שירותים חיוניים בניגוד לזכויות הילדים.
הורים לילדים עם צרכים מיוחדים (צמי"ד) נדרשים לפעולה מיידית כדי לוודא שזכויות ילדיהם (מכוח חוק חינוך מיוחד) אינן נפגעות.
התכנית ללימודים תוספתיים (תל"ת) מממנת שעות לימוד, תגבור, כוח אדם נוסף (סייעות) וטיפולים שהרשות המקומית בוחרת להוסיף מעבר לתקן המדינה.
סימני אזהרה שיש לבדוק כעת
המלצת מומחי "אפשרי": אם זיהיתם קיצוץ, דרשו מהרשות להציג את דו"ח האישור התקציבי של התל"ת לשנת תשפ"ו. זו הדרך היחידה להוכיח את הפער.
הנוהל המעודכן בנוגע לתלמידים הלומדים מחוץ לתחום השיפוט של הרשות המקומית ("תלמידי חוץ") מהווה סכנה לזכות לבחור מסגרת מתאימה.
כדי לצמצם את התלות בהחלטות הרשות, מומלץ לוודא שהזכויות הכלכליות האישיות של המשפחה ממומשות במלואן.
הבירוקרטיה נועדה לעייף ולגרום לכם לוותר על זכויותיכם. כדי שילדכם יקבל את כל מה שמגיע לו, יש לנקוט בפעולה יזומה ומקצועית.
←אל תתנו לקיצוצים לפגוע בהתפתחות הילד. צרו קשר עכשיו לבדיקת זכויות מקיפה ותוכנית פעולה לתיקון פגיעה בשירותים