בואו להתעדכן בכל החדשות החמות והחשובות
בנושאי קצבאות, מענקים וזכויות, למשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
יש לכם שאלות?
קראתם ידיעה שעלולה להשפיע על הזכויות שלכם
ואתם רוצים לדעת איך לפעול?
לחצו כאן וצרו איתנו קשר
יותר מליווי פסיכולוגי: 'וידוי' של אם לארבעה מאובחנים
צוות 'אפשרי' הוא הרבה יותר מצוות מקצועי מלווה, הוא משפחה. לעתים תכופות הם הראשונים לשמוע על שמחות, ולעתית תכופות אולי יותר, הם אלו שהטלפון הראשון כשחלילה התגלה משהו, מופנה אליהם…
את צ', אם אמיצה המתמודדת עם ארבעה ילדים המאובחנים עם הפרעה מורכבת בדרגות חומרה שונות, מכירים ב'אפשרי' מאז שהעניינים עם הבת השנייה החלו לחרוק. מאז, ברגישות מופלגת, מלווה צוות אפשרי את משפחתה של צ' בכל נפתולי הדרך, הכוללת הררי בירוקרטיה, אתגרים בלתי פוסקים ו-שלבי עיכול לא קלים. המייל האחרון ששלחה צ' לק', המטפלת בתיק המשפחתי, מדבר בעד עצמו:
"שלום קרן… כפי שסיפרתי לך רונה (הקלינאית) ביקשה לקבל רקע על ש' ואחרי שהסברתי לה את כל המהלך ולמה הקלינאית מהקופה שלחה אותי דווקא אליה שמתי לב שאני עדיין אוחזת בשלב הקודם ולא מסוגלת לומר לה שש' כבר אחרי אבחון, רק הסברתי לה שיש לי שני ילדים לפניו ולכן אני חושדת… דווקא החותמת הזאת של דרגת נכות בביטוח הלאומי ברמה כזאת וכזאת העמידה אותי על המקום, הבנתי ממה אני בורחת… במאמר המוסגר, (ההדגשה שלנו – אפשרי) את התהליך הזה אולי היו אמורים לעשות איתי מטעם הרווחה, אולי הפסיכולוגית אבל עברתי אותו אתכם ב'אפשרי' וזאת הסיבה שאני ממליצה עליכם לכל מי שרוצה לשמוע (גם למי שלא), ביני ובינך אני מודה שעדיין קשה לי הנטייה שלי היא לברוח, רק ההבנה שאני בעצם עושה עוול לילדים… שהעזרה שלי להם היא ההשלמה וההפנמה, מה שקרה אצלכם הצליח להוציא ממני את ההודאה בעובדות…
לעצם העניין הטפסים של ב' מוכנים והם מחכים לי בשבוע הבא, אני אשמח לשבת איתך לפני כן לעשות סדר כדי להפנים סופית שזהו, גם ב' בקטגוריה, סליחה על השיתוף הארוך אבל ידעתי שתביני… ותודה!"
לק' לא היו מילים אחרי המייל הזה, דמעות דווקא כן. "'אפשרי' רואה את המשפחה במקום שאף אחד לא רואה", אומרת לנו ק', "יש לנו כל הסבלנות ללכת עם ההורים בקצב שלהם, לדעת שיש כאן בני אדם שחוו טלטלה ועוברים תהליך, אין כאן מספרי פניות, יש כאן רק בני אדם. זו הסיבה שעבור רבים מן הפונים אלינו התהליך עם אפשרי הוא השלב החלופי של עיבוד אבל לשלביו… זוהי הסיבה שבסופו של דבר הם יוצאים מחוזקים, לא רק עם הקצבה ביד אלא עם הרבה חוסן ותקווה בלב".
עד שהגיעה 'אפשרי': הפנייה של ההורים לקבלת קצבה הובילה לשיבוץ של פ' במוסד המתאים לה
פ' היא בת ארבע עשרה, אחת מתוך שש נערות בבניין רב קומות ודיירים שנולדו באותה שנה. "נפתח להן סמינר", התבדחו האימהות בינן לבין עצמן, "או לפחות כיתה". עם השנים התברר שפ' ככל הנראה תישאר מאחור.
פ' אינה בלתי מוכשרת, היא עומדת במטלות הלימודיות באופן משביע רצון, אבל חברות אין לה. גם עם האחים בבית קשה לה להתנהל, רק עם הקטנים היא מרגישה בנוח. מה הנקודה המדויקת? בינתיים, איש לא הניח עליה את האצבע, וכך סיימה פ' את בית הספר היסודי ברגשה, קיבלה תעודה ולחיצת יד מהמנהלת, השתתפה במחנה היומי (יום כן, יום לא) ו… נשארה בבית. כך בחודש אלול כשכל חברותיה פסעו נערה נערה לסמינר שנבחר עבורה, כך אחרי החגים כשחזרו בשמחה אל כיתותיהן וכך גם בחודש חשוון. "ללקות של פ' אין הגדרה, אז גם אין לה קצבה ואין לה כיתה", הסבירה האם בעייפות לעובדת המסורה שקיבלה את הפנייה שלה. מ', העובדת, התקוממה כולה נגד הקביעה. אין הגדרה? אם כך, צריך אבחון, ואין מוסד – זה כבר אסון של ממש… מ' נגעה במקומות הנכונים, הצוות התגייס, תור למאבחנת מעולה נקבע – ובחודש כסלו, פ' כבר לומדת בכיתה מותאמת ללקות התקשורת שלה. הקצבה? תודה ששאלתם, גם היא כבר בשלבי אישור סופיים. "לעולם" אומרת מ' בדמעות "אל תמנעו מילד את העזרה המגיעה לו. עוד הרבה לפני התוספת, אנחנו רוצים להבטיח שיש לילדכם איכות חיים. אל תתייאשו מראש, פנו לקבל עזרה. הקב"ה יסמוך את ידי השליחים הנכונים…"
הגשה עקומה עלולה לעלות לכם ביוקר: הסיפור של משפחת מ'
בעל עגלה טוב, אומר הסיפור רב הלקח, לא יודע לצאת מן הבוץ; הוא פשוט לא נכנס לתוכו. כשמשפחת מ' פנתה ל'אפשרי' בניסיון לקבל קצבה עבור ילדם בן החמש הלומד בגן שפה, בדקנו את הנתונים עבורם.
אמנם הקושי של הילד – בעיית קשב והתנהגות עם אפיונים ספציפיים – לא דורג ברמה גבוהה, אולם גם עבורו יכלו ההורים להזדכות בקצבה מסוימת. בגיל זה במיוחד, נדרש שיתוף פעולה מן המוסד החינוכי, וכאן נתקלנו במחסום בלתי עביר מצד הגננת, שמסיבותיה השמורות עמה הערימה קשיים ולא הסכימה לתת את חלקה. מחוסר ברירה, נסגר התיק בסיכום שניפגש בעתיד, בהבשיל הנתונים…
לצערה של משפחת מ', נפגשנו שוב רק כאשר נתקלה המשפחה בתסבוכת: מתברר כי אצה להם הדרך והם הגישו תביעה בעזרת עסקן-מתנדב, ואמנם זכו בקצבה, אולם כאשר הגישו באותו אופן בקשה לקצבה עבור ילדה אחרת במשפחה – נפתח גם התיק הקודם, התגלה כי האבחונים בו אינם קבילים וכי ההגשה הייתה לא מדויקת בלשון המעטה – והגמלה בוטלה על אתר. למותר לציין שגם תביעתה של האחות נדחתה.
כעת ברור היה לכל כי דרושה עזרת מקצוענים… התיק הועבר לידיהם המסורות של מומחי 'אפשרי', ובאופטימיות זהירה ניתן לומר כי יש סיכוי טוב להפשיר את הקצבה ואת הגישה של ביטוח לאומי למשפחה בכלל. אולם פשוט יותר, קצר יותר ובטוח יותר לא להיכנס לבוץ. "בעיה 'קלה' פירושה לעתים קרובות הגשה 'קשה'" אומרת לנו עובדת 'אפשרי' המטפלת בתסבוכת, "לכל הורה שיקוליו שלו, אבל מדבר אחד אנו מתחננים להימנע: אל תגישו בקשה בעזרת חובבנים! כוונות טובות יכולות לקחת אתכם עמוק לתוך הבוץ… וחבל!"
מידע שוטף ואמין במיצוי זכויותיכם? מענה ממוקד ומהיר לכל שאלה בסבך הבירוקרטי? ממשק קל ונוח עם עדכון תכנים על בסיס יומי בכל תחומי החינוך המיוחד והרווחה. זה חדש, זה אפשרי!
עשרות אלפי שעות עבודה, חודשים של תכנון ושבועות של הרצה באו לסיומם עם השקת אתר המידע החדש מבית 'אפשרי', בעלות כוללת של מאות אלפי שקלים בפיתוח, הקמה והזנת תכנים איכותיים ואמינים.
ב'אפשרי' כמו ב'אפשרי' אין דברים שטחיים. כל פנייה וכל מקרה נלמדים לגופם לעומק. כך לקראת השקת האתר, גויס צוות נרחב ומקצועי בתחומי המדיה לעיצוב אתר ידידותי ובעל ממשק נוח וקל, כמו גם להזרמת תכנים איכותיים וברורים על בסיס יומי, בהענקת מידע אמין וממוקד בחלוקה לפי קטגוריות ותתי נושאים.
תוצאות ההשקעה ניכרות היטב בפניות המגוונות והשאלות הרב תחומיות שנשלחו דרך הממשק החדש. הפידבקים המגיעים למשרד מעודדים, ומלמדים על צימאון ער שהיה קיים במגזר לקבלת מידע אמין ומקצועי ממיטב המומחים.
האתר החדש נותן מענה לכל מי שנפגש התחום מכל זווית שהיא, החל מהורים לילדי חינו"מ בכל רמות התפקוד ובמגוון המורכבויות הקיימות, לצד אנשי מקצוע, צוות פרא-רפואי, עו"ס, מנהלי מוסדות לחינוך מיוחד, ומוסדות להשתלבות החניך בקהילה, ועובר דרך גבאי צדקה ועסקני חסד, שימצאו מידע רב תחומי מול כלל גופי הממשל והבירוקרטיה במדינת ישראל הקשורים בדרך ישירה או עקיפה לתחומי הרווחה והחינוך.
מידע מפורט תמצאו גם על גיל הזהב: הזכויות, היכולות והאפשרויות העומדות לרשותכם, לצד ייעוץ והדרכה כיצד לפנות להורים ולגייס אותם לשיתוף פעולה פורה ומועיל.
האתר המונגש מציע מגוון דרכים ליצירת קשר ולקבלת מענה מקצועי וחינמי במגוון תחומים. כאן תוכלו לשאול ולקבל מענה מושלם לכל תחום שמעניין וקרוב אליכם או לקרוב משפחתכם. כאן גם תוכלו להתעדכן בחוקים, תקנות וסעיפים חדשים שמסוגלים לזכות אתכם באלפי שקלים לחודש.
מזמינים אתכם ליהנות מהממשק הידידותי והעשיר, ללמוד ולהחכים, לשאול ולהתעניין, להאיר ולהעיר במגוון הנושאים המדווחים ומופיעים באתר החדש.
מחכים לשמוע ממכם 🙂
צוות 'אפשרי'
ב'אפשרי' מכינים לכם צוות מקצועי ומעודכן: יום עיון והשתלמות לצוות המורחב של נציגות 'אפשרי'
הצוות של 'אפשרי' הורכב מנציגות שנבחרו בפינצטה להעניק שירות מקסימלי לפונים; צוות שהוכשר בהתמדה, עודכן ומתעדכן בכל עת, ועושה ככל שביכולתו להעניק את הטוב ביותר לפונים. למרות שאין ערוך ללמידה מהשטח – הנהלת 'אפשרי' אינה מסתפקת בכך, ומכנסת את כלל העובדות שבכל הסניפים ליום עיון מקצועי, שיעניק להן את הידע הנחוץ לסיוע להורים הפונים לייעוץ – נכון להיום.
יום העיון שיתקיים בעזרת השם במשרדי אפשרי בתנאי אירוח, עתיד לכלול בעז"ה מפגש עם מרפאה בעיסוק, להעשרה במידע על שיטות טיפול רלוונטיות, וכן אירוח של נציגות מתחומי זכאויות שונות, למתן תמונת מצב עדכנית בתחום החוק בעניין זכויות רווחה, זכויות חינוך והנגשה וזכויות בריאות – כדי שהמידע, המוגש להורים לילדי צמי"ד על מגש של כסף ללא תשלום, יהיה הטוב והעדכני ביותר שניתן לקבל.
הורים לילדי צמי"ד? ממשו את זכאותכם לקבל מידע חינמי מצוות המומחיות של 'אפשרי'! חייגו 8996 * או חפשו 'אפשרי מימוש' ברשת.
בגיל שלוש, לא ניתן היה עוד להתעלם מן האופי החריג שנשאו ההתפרצויות של יוסי. צוות 'אפשרי' היה שם בשבילו, גם כשהתביעה מהביטוח הלאומי נדחתה
יוסי, שם בדוי לילד עם קושי אמיתי, היווה חידה סתומה עבור מכיריו. הוא סבל ממצוקה אותה לא הצליח לבטא במילים, ותסכולו העצום התבטא בשורה של מעשים חריגים. כך לדוגמה נהג יוסי לתלוש את שערות ראשו ולאכול אותן, ועיני ההורים רואות וכלות… בגיל שלוש, כאשר שערותיו הנותרות היו דלילות מכדי שהספר יוכל להקנות לו מראה של ילד יהודי עם פאות, הבינו ההורים כי הגיעו מים עד נפש. בצר להם פנו אל חברת 'אפשרי', תיארו את מצבו של יוסי וזכו לליווי של אחת היועצות המצוינות של 'אפשרי'.
רק לאחר שנתיים (!) הצליחה מאבחנת להניח את האצבע על הבעיה, ולהגדיר את הלקות הנדירה ממנה סבל יוסי. בהדרכת היועצת, אספו ההורים מסמך למסמך ודו"ח לדו"ח, הגישו תביעה וחיכו קרוב למחצית השנה לוועדה שנקבעה על ידי הביטוח הלאומי. ואז חיכתה להם הפתעה מרה: התביעה נדחתה! המאבחנת, התברר למפרע, אינה מוכרת ע"י הביטוח…
אמו של יוסי קיבלה את הבשורה בייאוש מוחלט. "להתחיל הליך אבחוני חדש?! אין מה לדבר!" הודיעה נחרצות. די להם במה שעברו עד עתה עם יוסי, ובאוברדרפט שצברו בשל כך. 'אם אין קצבה, אין לי מאין לשלם אבחון נוסף' קבעה האם, 'ומה שיהיה – יהיה'.
הנציגה המסורה של 'אפשרי', שהכירה את 'תיק יוסי' לפני ולפנים וכאבה את ההידרדרות שבמצבו, מיאנה לקבל את הדברים כפשוטם. בלי ידיעת ההורים, ובתחושה ברורה כי היא פועלת לחינם, הגישה הנציגה ערר לביטוח הלאומי. 'ידעתי שאין שום סיכוי בדרך הטבע', סיפרה לאחר מכן, 'אולם לא יכולתי להניח להם ללכת כך לסבלותיהם… הוספתי כמה פרקי תהילים שידעתי בעל פה, ובכאב לב, הדחקתי את הנושא ממחשבתי'.
סיפורה של משפחת ל', משפחתו של יוסי, החל לפני שנתיים וחצי, בחודש אלול. בשבוע שעבר קיבלו ההורים מכתב מביטוח הלאומי המספר להם כי הערר – עליו לא ידעו כלל – התקבל, וכי הם זכאים לקצבה שתופקד בחשבונם כבר בראשית השבוע הבא. 'יותר מדמעה אחת הזלתי בגינו של יוסי, עכשיו לפחות היו אלו דמעות שמחה…' סיפרה לנו נציגת 'אפשרי'. כמובן, המשפחה זקוקה עדיין לעזרה רבה. צוות 'אפשרי' יהיה שם לצידם, כפי שהיה עד עתה, באכפתיות, צנעה ודבקות במטרה.
ההורים התקשו להכיר במציאות, הדודה האכפתית הצליחה להכניס את 'אפשרי' לתמונה. הברזים נפתחו
מ' היה ילד בכור להוריו, נכד ראשון לסבים ולסבתות משני הצדדים, מקור לגאווה ולטיפוח. הוא תינוק מתוק במיוחד, שגדל לילד מתוק ו… מתקשה ליצור קשרים תקינים עם סביבתו. הכל הבינו זאת – פרט לאבא ואמא של מ'… 'מ' הוא ילד מושלם', היה השדר התקיף מכיוון ההורים הגאים, 'אולי קצת מפונק ולכן נמנע מלהתאמץ, אבל הוא ישלים במהרה את הפער'.
מ' נכנס לחיידר רגיל. הישגיו הלימודיים היו סבירים, אולם מבחינה חברתית מצבו הלך והידרדר. תלונות חוזרות ונשנות זרזפו אל ההורים אולם אלו, כמו לא שמעו דבר. ככל שעלה גילו של מ', בלטה השונות שלו מול חבריו. ההורים המסורים שלחו אותו לחוגי העשרה, מהם היה נפלט בדרך כלל ב'פיצוץ'… אולם את המילה אבחון היה הס מלהזכיר. כשמלאו למ' שבע שנים, ודודתו – בוגרת מגמת חינוך מיוחד – הבינה שאין כל סיכוי שתצליח לשכנע את אחיה וגיסתה לבדוק מה קורה, היא שמעה על 'אפשרי'. באורח פלא, הסכימו ההורים לפנות להתייעצות חינם 'רק כדי להרגיע את כל הדואגים למיניהם', כפי שהגדירו. היועצת של 'אפשרי' שענתה לשיחה קלטה את התמונה במהירות: הורים המבוצרים היטב בשלב ההכחשה. בעדינות, ברגישות אך בנחישות, הצליחה היועצת להסביר להורים מ' כי היא 'בצד שלהם', וכי פנייה לאבחון שייעשה כמובן במלוא הדיסקרטיות, יכולה לפתוח עולם של הזדמנויות חדשות בפני הילד. לאחר סדרת שיחות, ניתן 'אור ירוק' לנציגה לפתוח בתהליך… מ' הופנה למאבחנת מקצועית במיוחד, שניחנה במידה לא פחותה של רגישות. כפי שחשדה הדודה המסורה – מ' אובחן כסובל מלקות תקשורת לא פשוטה. צעד צעד, בקצב הנכון להוריו של מ', נבנתה תוכנית העבודה עבורו. הוא החל ללמוד בת"ת מותאם לילדי תקשורת, וכבר בשבוע הראשון ניכרה בו רגיעה: מ' הגיע למקום הנכון. במקביל, הגישו ההורים בהדרכת המומחית של 'אפשרי' תביעה לקבלת גמלה עבורו. היועצת הבינה נכונה, כי סיוע כלכלי יאפשר להורים להתייחס ביתר גמישות לצורך בטיפולים נוספים עבור מ', ואכן כך היה. כיום מ', המקבל סיוע פרא-רפואי במקביל ללימודיו בכיתת התקשורת, הוא מאלו שעבורם הטיפול הוא סיפור של הצלחה. סיפור שראשיתו ב'אפשרי', ומוכיח שבעזרת השם – הכל אפשרי…
האתר החדש של 'אפשרי מימוש' לשירותכם
ההורות לילדים בעלי צרכים מיוחדים היא שליחות בלתי פוסקת, עשרים וארבע שעות ביממה, שלוש מאות שישים וחמישה ימים בשנה. קשה להמעיט בערכם של תמיכה, סיוע מעשי ואפשרויות מימון – וכל קיצור דרך בהשגתם, יבורך…
האתר החדש של אפשרי מימוש שהוקם על ידי חברת 'אפשרי', מובילה במימוש זכויות לילדי צמי"ד, נועד בדיוק למטרה זו של חיסכון במשאבים וזמן במימוש הזכויות שלכם. האתר נותן מענה ייחודי מסוגו, על ידי מומחים רבי ניסיון, ומציע שירות חינמי לחלוטין של שליחת שאלות ומענה ע"י צוות המומחים.
האתר נבנה באופן ידידותי ונגיש למשתמש, והוא מכיל מידע רב ערך עבורכם. תוכלו ללמוד רבות מסיפורם של הורים שעברו את המסלול, להפיק ידע תועלתי משאלות ותשובות נפוצות, וכמובן לשלוח שאלות משלכם אל המומחים.
בין אם אתם ותיקים בתפקיד ובין אם נכנסתם רק עתה לעובי הקורה, האתר של אפשרי מימוש נועד עבורכם. אתם מוזמנים לחפש את המילים 'אפשרי מימוש', ולהפנות אל האתר ידידים, מכרים ובני משפחה המגדלים ילד מאתגר. צוות 'אפשרי' מחכה לכם!
למרות הפסקת האש, עדיין לא חוזרים לשגרה: לתושבי קו העימות והגליל העליון שטרם התקבלה החלטה בעניינם – תקופת הזכאות הזמנית תוארך בשלושה חודשים
הפסקת הלחימה בצפון עדיין לא מבשרת שלום, לצערנו, וגם בביטוח הלאומי מבינים שהשגרה בצפון עדיין רחוקה. בהתאם לכך, מבוטחים שקיבלו זכאות זמנית לקצבה, וטרם התקבלה החלטה בעניינם – ימשיכו לעת עתה לקבל קצבה, לתקופה של שלושה חודשים נוספים לפחות.
אלו הסניפים שלגביהם תחול התקנה:
חיפה, טבריה, כרמיאל, נהריה, נצרת, עפולה, קריות, חצור הגלילית, כפר מסעדה, מג'אר, צפת, קצרין, קרית שמונה, כפר כנא, נוף הגליל, סחנין, שפרעם, ירכא, מעלות, עכו, דאלית אל כרמל, טירת הכרמל, בית שאן, יקנעם ומגדל העמק.
מדובר במבוטחים שתקופת הזכאות הזמנית שלהם לקצבה מסתיימת ב-1.10.24 עד 1.11.24 ועדיין לא התקבלה החלטה בעניינם. ההארכה תתבצע באופן הבא:
זכאים לקצבה עד 1.10.24 – הזכאות תוארך עד לתאריך 1.1.25
זכאים לקצבה עד 1.11.24 – הזכאות תוארך עד לתאריך 1.2.25
ההארכה תתבצע אוטומטית, והודעה תישלח למבוטחים.
בתקווה לחזרה מהירה לבתים, ולשגרה שקטה ובטוחה!
הגננת טענה: אילמות סלקטיבית, המשפחה פתחה תיק. הבירור העלה: לשַני קשה עם העברית של הגן
משפחת ל' מבית שמש פנתה למוקד הייעוץ של 'אפשרי' לאחר שאם המשפחה קראה כתבה בעיתון, והבינה שהגיע הזמן להפסיק להדחיק… במוקד שמעו את גב' ל' בשימת לב: שני, בת חמש, אינה פוצה פה בגן. בבית היא מדברת שוטף, כך גם עם בנות הדודות – כולם נהנים מהחוכמות שלה,
העניינים הלכו והסתבכו, וגב' ל' הבינה שאי אפשר לתלות הכל בביישנות טבעית או בקושי הסתגלות 'שיעבור'. פתחנו תיק, התחלנו להריץ עניינים: שאלון לגננת, אבחון פסיכולוגי, קלינאית תקשורת. לכל אורך התהליך, הדריכה היועצת של 'אפשרי' את גב' ל' לאן לפנות, מה לשאול ואת מי, וכמובן גם התרשמה ממנה בעצמה. האם, ערנית וקשובה מאוד, הבינה פתאום: יכול להיות שהקושי של שני נובע מכך שבבית מדברים אנגלית, ובגן – עברית?!
עוד כמה שאלות, איסוף מידע מהגננת, חזרה אל המרפאה בדיבור – ובזהירות, בלי לזנוח את הטיפול בתביעה, הוחלט לנסות על צעד ראשון: מעבירים את שני לגן אנגלית. השינוי היה מדהים, מקצה לקצה. "שני איז אימייזינג!" אומרת הגננת החדשה שלה, כמובן באנגלית (ב'אפשרי' יש מי שישמע גם בשפה הזאת…) אמנם, עוד יש מה לסייע ואין צורך למשוך את התביעה, אבל הילדה התחילה לפרוח. מה שתשאול מקצועי יכול לעשות, לא יעשו אלף יועצים, עם כל הכוונות הטובות…
המיילים שמסעירים את המגזר החרדי: אם לא רשמתם את הילדים שלכם לביטוח סיעודי בחברה המבטחת של קופת החולים שלכם – לא תהיו זכאים לו בבוא העת. שלא נצטרך
כשלמשפחת מ' נודע שיוסי שלהם יישאר ככל הנראה נכה לכל החיים, הם הרגישו שהשמיים מתמוטטים עליהם. אחרי תקופה של הסתגלות, הם נכנסו בכל הרמ"ח והשס"ה להילחם על איכות חייו של יוסי. הם עברו לדירה בקומה נמוכה, ערכו את כל השיפוצים הנדרשים להנגשת הדירה לצרכיו החדשים וניסו להחיל שגרה, וגילו שזו יקרה מאוד…
כשחבר של הרב מ' הציע להם את עזרתו בהגשת הטפסים לתביעה מן הביטוח הסיעודי של קופת החולים בה רשומים הזוג מ' ובאופן אוטומטי – ילדיהם אחריהם, הם לא ידעו איך להודות לו.
החבר היה יעיל, וגם משפחת מ'. כל הטפסים אורגנו במהירות שיא, מומחה בהגשת תביעות אישר את התאמתם והתרת חגורת החנק של העול הכלכלי היתה נראתה קרובה מתמיד. אבל מייל לקוני אחד של קופת החולים בה יוסי רשום מגיל אפס, ולה הם משלמים ממיטב כספם בביטוח שב"ן, גנז את תקוותיהם: 'ליוסף אין ביטוח סיעודי, ולפיכך הוא לא יהיה זכאי לקצבה'. ההורים ההמומים התקשו להאמין – הם משלמים מדי חודש בחודשו לקופת החולים דמי חבר בתוכנית משודרגת, ונאמר להם בפירוש כי ביטוח סיעודי לילדים עד גיל 18 הוא ללא עלות נוספת!
למרבה הצער, משפחת מ' אינה היחידה שנאלצה לעמוד מול שוקת שבורה, ושלסיפור שלה – אין סוף טוב… אלפי ילדים בישראל זכאים לביטוח סיעודי, אולם פרט אחד קטן שחסר להוריהם מונע אותם מלקבל אותו: כדי ליהנות מביטוח סיעודי בפועל לא די בזכאות, וגם לא בתשלום לקופת החולים – יש צורך להירשם. טלפון או מייל, והכל היה יכול לבוא על מקומו בשלום… "ייתכן בהחלט שהדבר מופיע באותיות הקטנות של חוברת הפוליסה" אומר באנחה הרב מ', אבל בינינו, מי בדיוק קורא את האותיות הקטנות? "אחרי שהצלחנו להתעשת ולקבל את הדין באהבה" ממשיך האב ואומר "התחלנו ליידע את המכרים והידידים: לכו לבדוק שהילדים שלכם רשומים בביטוח סיעודי. הם זכאים לו מטעם המדינה, ולעולם אין לדעת אם לא יזדקקו לו יום אחד, כמונו…"
לשבחו של הציבור ייאמר כי התעוררות גדולה נרשמה מגל ההודעות שהועברו מפה לאוזן, ואחת הנציגות בחברת ביטוח מסוימת אף שאלה מה בדיוק קרה במגזר החרדי השבוע, שכולם נזכרים לבטח את ילדיהם?
לאמיתו של דבר – כמעט אין צורך לבדוק. אם לא רשמתם את ילדיכם בחברת הביטוח איתה עובדת קופת החולים שלכם – הם אינם רשומים… (בחלק מן הקופות ילדים שנולדו אחרי 2019 מבוטחים אוטומטית, אבל חבל לקחת את הסיכון).
לתועלת הציבור, להלן חברות הביטוח המבטחות את לקוחות קופות החולים:
כללית – הראל 9838* מכבי – הפניקס 3507* מאוחדת – מנורה מבטחים 1700722233 לאומית – מנורה 5565*. טלפון אחד, פשוט, השתדלות הורית מחויבת. ושלא נצטרך!
מארג מופלא של חסד ונתינה בקופת 'ישמח לב' דחסידי טשערנוביל, וכעת עם חידוש מרענן * מונה רכז ייעודי ל'מימוש זכויות' מטעם הקופה, והפנייה ממוקדת לגורמי המקצוע
מטבען של פעולות חסד שהם גוררות אחת את רעותה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באנשי חסד ובמפעל 'ישמח לב' שהוקם לשם הענקת מענה מושלם וכוללני לכל צרכי קהילת הקודש "טשערנאביל' בארץ הקודש.
במסגרת החתירה לעזרה וסיוע מרבי, פנו ראשי וגבאי הקופה הרב ראובן חיים שפיצר הי"ו, ויד ימינו הרב משה רוזנפלד הי"ו לחברת 'אפשרי', לבדיקת היתכנות שיתוף פעולה קבוע והפקת מיטב הכלים לטובת חברי הקהילה לצורך השגת משאבים תקציביים ויכולות כלכליות לחברי הקהילה, כמו גם הפניה לאנשי מקצוע מוסמכים, ושימוש במאגרי הידע שבאמתחת 'אפשרי' מניסיון עשיר בן עשרות אלפי תיקים ומקרים.
לאחר ישיבות סיעור מוחות ופגישות מאסיביות עם צוות 'אפשרי', על דרכי שיתוף הפעולה ומיצוי התהליכים הטכניים, יצאו גבאי 'ישמח לב' עם הבשורה המרנינה לציבור על עבודה משותפת והרצת תהליכים ברמה הכי מקצועית, אמינה, יעילה, שקופה, וטובה למשפחות אנ"ש, בתיאום שוטף ומלא עם עסקני הקופה ועם השירות הנודע של 'אפשרי'.
כרכז מימוש זכויות מטעם 'ישמח לב' מונה גבאי החסד הרב יודל משה שטיינפלד הי"ו, שירכז את הפניות וההליכים בטיפול מסור ויסודי.
בהנהלת הקופה מברכים על שיתוף הפעולה הפורה שיביא בוודאי לתוצאות ברוכות, כאשר ילדים מתמודדים יופנו לעזרה מקצועית. לצד זאת מתייעצים גבאי הקופה באופן סדיר עם הצוות המקצועי של 'אפשרי', ובקרוב יזכו בס"ד משפחות רבות לצאת ממעגל העוני ולזכות לחיי רווחה.